11.11.2008: PRODEJ FOTOGRAFIÍ – pokud byste měli zájem o komerční využití kterékoliv fotografie z tohoto webu, zanechte nám vzkaz ve schránce. Kontaktujeme vás a dohodneme podmínky užití. Pro nekomerční účely je možné fotky použít při respektování našich autorských práv. Potěší nás, pokud nás budete informovat.

Sociální parazit

Upozorňuji, že toto je rasistický, společensky nekorektní, netolerantní a mírně vulgární příspěvek. Pokud vás to pohoršuje, nečtěte dál, na pozdější reklamace nemůže být brán zřetel.



Když jsem toho potetovaného a z basy nedávno propuštěného cikána letos v květnu přijal jako brigádníka, mohl se přetrhnout, aby ukázal, jaký je dříč.

Opravdu makal. Byl trochu podivínský, ale kdo nejsme, že. Na práci jsem si stěžovat nemohl.

Po měsíci se uvolnilo místo a tak jsme ho přijali na trvalo. Musel jsem si to obhájit na vedení a nebylo to úplně jednoduché. Jenže jsem v podstatě dobrák (vůl) a věřím na druhé šance, a tak jsem to prosadil.

Odměnou mi bylo, že do týdne ten parchant „onemocněl“. Nebylo mu nic, jen čas od času donesl od své praktické lékařky neschopenku. Někdy mu to špatně vyšlo, a tak den jakože dělal, jindy se paní doktorka podívala do kalendáře lépe a neschopnosti hezky navazovaly jedna na druhou.

Vyhodili jsme ho ve zkušební době, od prvního srpna není ve stavu. Nicméně protože naše zákony chrání kdejakého lumpa a existuje ochranná lhůta, je stále na neschopence. Vždy koncem měsíce mi přinese nebo pošle lístek na pokladnu od lékařky, která je buď postižená slepotou nebo uplacená nebo zastrašená nebo prostě z čirého lidumilství pomáhá tomu parazitovi dojit sociální systém.

Přitom ví, že mu nic není, protože ta jejich dědina je malá a všichni se tam znají. Ví, že ten chlap chodí po fuškách a slušně si na černo k nemocenské vydělává. Kontrola ze sociálky? Pár jsem mu jich tam poslal. Nezastihli ho doma a řekli mu: „Ty, ty, ty.“ Vysmál se jim a vysmál se mně. Sociálce je to jedno. Mně ne, ale nic víc s tím nenadělám.

A tak jde měsíc za měsícem a mně nezbývá, než každého desátého tomu šmejdovi vyplatit jeho nemocenskou. Pěkně v hotovosti vysázet na prkno, protože účet nemá. Můžu si tak pokaždé do sytosti užít otevřených i skrytých urážek, nezastíraného výsměchu a pobaveného pohrdání námi všemi, kteří těmhle vychcaným hajzlům platíme ze svých daní velmi pohodlný život. Na stejnou úroveň ovšem řadím i ty pracovníky sociální péče a lékaře, kteří to svou nečinností podporují.

Pokud se ten chlap nerozhodne uzdravit, může to takto dělat rok. Dvanáct měsíců… A pak se zase někde zaměstná a při troše štěstí narazí na pitomce, jako jsem já. A zase mu budeme všichni platit.

Nejsme my bohatá země?

A blbý národ?

Aktualizace 19.12.2007: Dnes vyšel na ihned.cz zajímavý článek – ministr Nečas by rád zavedl možnost bleskové výpovědi simulantům. Jestli návrh projde nebo ne, to je ve hvězdách. Ale hodně poučná je tentokrát i diskuse pod článkem – evidentně žijeme v hlubokém socialismu… :-?

««« Předchozí text: Bude opět Československo? Následující text: Krásne Vianoce a všetko dobré do nového roku želá SV »»»

Bohdan Dlouhý | 19.12.2007 St 10:43 | Děje se kolem, Kocourkov | trvalý odkaz | tisk


Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

Komentujte co chcete a jak chcete. Jen prosím o dodržování těchto několika pravidel:

1. Nevkládejte vulgární komentáře.

2. Respektujte anonymitu ostatních.

3. Oslovujte ostatní jmény nebo přezdívkami, které si sami zvolili.

reaguj[1]
lojzo 3.12.2007 Po 21:54

Hm, sociálna poisťovňa… zhodou okolností som dnes o nej čítal aj iný článoček. Taky dobrý. (?) :-(

reaguj[2]
Sharkan web 3.12.2007 Po 22:21

[1] lojzo : Dlouho jsem si myslel, že je to nějaká legrace. Ale asi nebyla, že? :-?

reaguj[3]
lojzo 3.12.2007 Po 22:30

[2] Sharkan : Ba práve naopak – povedal by som, že tu už všetka sranda končí. :-?

reaguj[4]
Sharkan web 3.12.2007 Po 22:37

[3] lojzo : Máš pravdu. A musím přiznat, že jsem se tak nějak ztotožňoval s posledním komentátorem. Tohle jsou věci, které nevyřeší žádná reforma, ale velká ráže…

reaguj[5]
@Teo web 4.12.2007 Út 00:22

Čunka na ně! ;-)

reaguj[6]
Jago 4.12.2007 Út 07:26

Hm. Já vím, není to populární, ale což zkusit nechat sprdnout doktorku? Jestli je podmazaná, líná nebo zastrašená ti může být buřt (nebo není?). Za těch několik měsíců by vyplacená nemocenská mohla dosáhnout částky zadělávající na trestný čin. Rovněž pfinanční úřad by mohl zajímat případný daňový únik..

Problém je ovšem v tom, že tulení nemoc je chronická a velice těžko se diagnostikuje. A bohužel nejen u Romů. Neodsuzoval bych samotný systém (v takovémto případě; jinak výše nemocenských dávek je podle mého názoru státem organizovaná zlodějna), problém je zjevně v lidech. Říká se tomu (ne)vymahatelnost práva.

BTW: Bylo by zajímavé vědět, kolik mu ta nemocenská sype.

reaguj[7]
SV mejl 4.12.2007 Út 07:44

[6] Jago :Jago napsal/a: Bylo by zajímavé vědět, kolik mu ta nemocenská sype No asi dost, ked si to moze dovolit. U nas sa plazia vsetci chori do prace, na vseobecny uzitok :-?

reaguj[8]
Jago 4.12.2007 Út 08:03

[7] SV : No právě. Pro mě je představa, že bych měl žít na nemocenské, děsivá. Jsem neduživý, fušky mě neuživí.

reaguj[9]
SV mejl 4.12.2007 Út 08:19

[8] Jago :Jago napsal/a: Jsem neduživý, fušky mě neuživí Sice sa ti to rymuje
:-D ale zeby si bol zrovna neduzivy? 8-O ;-)

reaguj[10]
Jago 4.12.2007 Út 08:27

[9] SV : To je parafráze Cimrmanova „Je neduživý, půda ho neuživí“. Jen jsem chtěl naznačit, že ač pravák, mám obě ruce levé. :-D

reaguj[11]
Ďuri mejl 4.12.2007 Út 08:29

Aha, už som pochopil. Toto je len úvod celého článku, ktorý ukazuje každodennú pravdu a neskôr dopíšeš koniec, ktorý bude " rasistický, společensky nekorektní, netolerantní a mírně vulgární". Už sa teším!

reaguj[12]
lojzo 4.12.2007 Út 08:38

[11] Ďuri : Akože? Ty tam tú spoločenskú nekorektnosť, netoleranciu a vulgaritu hlavného hrdinu, doktorky a úradníkov nevidíš? 8-O

reaguj[13]
Sharkan web 4.12.2007 Út 09:07

[6] Jago : Já bych doktorku sprdnout klidně nechal. Funguje ještě něco jako revizní lékař?

Ta nemocenská není nijak závratná. Dostává 4200 Kč. Ale vzhledem k tomu, že jediné, co pro to musí udělat, je dojít si jednou za měsíc k doktorce, je to až dost.

reaguj[14]
Jago 4.12.2007 Út 09:29

[13] Sharkan : Revizní lékaři snad ještě fungují, myslím, že pod příslušnou zdravotní pojišťovnou. Ta ovšem neproplácí nemocenskou, jen výdaje za lékařskou péči.

reaguj[15]
Jago 4.12.2007 Út 09:31

[13] Sharkan : Vzhledem k tomu, jakou bych bral nemocenskou místo svého platu, je to až až.

reaguj[16]
Evča web 4.12.2007 Út 09:34

Vždy, když má přijít podpora tak se táhnou kolem našeho domu a kolik jich je, sedm

reaguj[17]
SV mejl 4.12.2007 Út 09:51

[16] Evča : trpaslikov? ;-)

reaguj[18]
Sharkan web 4.12.2007 Út 09:51

[17] SV : Parazitů…

reaguj[19]
SV mejl 4.12.2007 Út 09:55

[18] Sharkan : jaj, aha :-?

reaguj[20]
Ďuri mejl 4.12.2007 Út 09:58

Stojím v jednej kancelárii v Soc.poisťovni. Som tu už tretí raz.Tretí raz som vystál rad pred kanceláriou. Vybavujem napohľad jednoduchú vec, ale dvakrát ma poslali pre rôzne potvrdenia od iných inštitúcií. Teraz je konečne všetko pokope. Pani za stolom kontroluje, či mám všetko. Je spokojná, všetko je tu… „Tak mi ešte doneste jedno potvrdenie od Sociálnej poisťovne.“ Nechápem. Asi som prepočul. „Odkiaľ?“ Pani opakuje vetu a mne stúpa tlak. „Ale veď som v Sociálnej poisťovni.“ „Áno, ale to je potvrdenie z inej kancelárie!“ Rovnám si v hlave informácie. „Zopakujme si to pani, prosím vás. Vy, ako Sociálna poisťovňa chcete, aby som od vás ako Sociálnej poisťovne doniesol akési potvrdenie, ktoré potom vy skontrolujete, či ste ho vy správne vydali?“ Hnev miešaný s iróniou v mojom hlase pani nevníma. S úprimným úsmevom mi pozrie do očí a povie: „Áno!“ A tak som sa postavil do radu pred onú kanceláriu, aby som sa za polhodinku mohol postaviť zas do radu pred kanceláriu tamtej pani. Ja viem, som slaboch. Mal som trhnutím roztvoriť kabát, aby videli, že mám na tele pripevnený dynamit a v ruke detonátor. Potom by si Soc. poisťovňa musela kľaknúť do prachu ulice a prosíkať o milosť.

reaguj[21]
SV mejl 4.12.2007 Út 10:02

[20] Ďuri : uff! mne pomaha v takychto situaciach prezit moj od prirody nizky tlak :-?

reaguj[22]
Jago 4.12.2007 Út 10:37

[20] Ďuri : Já vím, že jsi veselá kopa, ale co je moc, to je moc. Vžij se do postavení té úradníčky: Musela by si (písemně) požádat ten příslušný útvar a čekat, až to během několika dní obdrží. Mezitím by mohla zapomenout, proč to vlastně chtěla. No není lepší si pro to poslat klienta a dát si mezitím kávičku? Cítím s tebou.

To naše vláda je jinačí pašák, takováhle potvrzení si budou jednotlivé orgány posílat automaticky a elektronicky. Už se na to těším.

reaguj[23]
Sharkan web 4.12.2007 Út 10:47

Jago napsal/a: To naše vláda je jinačí pašák, takováhle potvrzení si budou jednotlivé orgány posílat automaticky a elektronicky. Už se na to těším

Přímou volbu prezidenta nám taky sliboval kdekdo a pokaždé se našly „objektivní“ důvody, proč to nejde. A slibů okolo elektronického úřadování už taky bylo… Rád bych se toho dožil. Ale jsem pesimista.

[20] Ďuri : Ďuri, to není na dynamit na vlastním těle, to je na kulovnici. V takových okamžicích si vždycky vzpomenu na film Volný pád. Mám pro něj čím dál větší pochopení…

reaguj[24]
SV mejl 4.12.2007 Út 10:55

[23] Sharkan :Sharkan napsal/a: to je na kulovnici Hm, kedysi mi ktosi radil ponat podobne situacie ako trening prasoodolnosti 8-)

reaguj[25]
Sharkan web 4.12.2007 Út 11:01

[24] SV : Časy se mění… 8-)

reaguj[26]
SV mejl 4.12.2007 Út 11:18

[25] Sharkan : tak jo, tak ja idem pre tu kulovnici, no 8-)

reaguj[27]
Karel 4.12.2007 Út 17:21

[23] Sharkan :Ano, Volný pád je i můj oblíbený film. Člověk se u něj zasní, že by takhle mohl řešit trable a nespravedlivosti našeho světa…. Jen ten konec….… :-(

reaguj[28]
Karel 4.12.2007 Út 17:23

Navrhuji zřídit databázi nemakačenků, aby se ostatní šéfové a zaměstnavatelé mohli proti těmto živlům bránit. :-D

reaguj[29]
Sharkan web 4.12.2007 Út 17:42

[28] Karel : Zřídil bych rovnou specializovanou agenturu pro vyhledávání nemakačenků a jejich zařazování do databáze. Výsledky bych prodával ostatním šéfům, které by to přišlo pořád levněji, než takového člověka náhodou zaměstnat. A jistě by se našlo i nějaké financování z nějakých státních nebo euro zdrojů, či nějaký grant MSV. :)

reaguj[30]
@Teo web 4.12.2007 Út 17:46

[29] Sharkan : Well, tak si tam rovnou napiš všechny poslance a senátory. A hádej, kdo je jejich zaměstnavatel? Smíš jednou… :-P

reaguj[31]
Sharkan web 4.12.2007 Út 17:48

[30] @Teo : Daňový poplatník? :)

reaguj[32]
Anonim 5.12.2007 St 15:26

Já to říkám pořád všichni jsou stejní. Cikána bych nikdy nezaměstnal !

reaguj[33]
Sharkan web 5.12.2007 St 15:29

[32] Anonim : Ne, nejsou. Znám pár takových, kterých si vážím a práci bych dal raději jim, než leckterému bílému. Ale těch darebáků je mezi Cikány bohužel hodně. Paušalizovat se ale nedá.

reaguj[34]
milan 5.12.2007 St 17:01

ak je toto pravda – čo nevyplatiť na dosku v jednom mesiaci PN, kde by sa asi išiel sťažovať. milan.

reaguj[35]
Sharkan web 5.12.2007 St 17:06

[34] milan : Na policii. A uspěje, protože já mu to vyplatit musím. Nemůžu si dovolit nedodržet zákon. Ani kvůli takovému šmejdovi.

reaguj[36]
Tomáš 5.12.2007 St 20:51

Ve zkušební lhůtě nic jako „ochranná lhůta“ neexistuje, článek je hovadina. Zajimavé na něm je akorát to, že se nad ním nikdo nepozastavil :)

reaguj[37]
Sharkan web 5.12.2007 St 21:05

[36] Tomáš : Můžeš to nějak doložit?

reaguj[38]
Jago 6.12.2007 Čt 07:27

[36] Tomáš : Myslím, že hovadina je to, cos napsal. Několik citací:

§ 66 odst. 1 zákoníku práce: Zrušení pracovního poměru ve zkušební době. Zaměstnavatel i zaměstnanec mohou zrušit pracovní poměr ve zkušební době z jakéhokoliv důvodu nebo bez uvedení důvodu. Zaměstnavatel však nemůže ve zkušební době zrušit pracovní poměr v době prvních 14 kalendářních dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti (karantény) zaměstnance.

Předpokládám, že tyto podmínky Sharkan dodržel, takže pracovní poměr byl řádně zrušen a pojištění poté zaniklo.

§ 15 odst. 1 zákona o nemocenském pojištění: Nemocenské náleží též, jestliže ke vzniku dočasné pracovní neschopnosti (§ 57) nebo k nařízení karantény (§ 105) došlo po zániku pojištění v ochranné lhůtě. Ochranná lhůta činí 7 kalendářních dnů ode dne zániku pojištění; pokud však pojištění trvalo kratší dobu, činí ochranná lhůta jen tolik kalendářních dnů, kolik dnů pojištění trvalo.

Hodil-li se tedy ten pracant marod „včas“, má skutečně nárok na nemocenské.

reaguj[39]
Sharkan web 6.12.2007 Čt 08:21

[38] Jago : Díky. Tohle mi hlídá mzdové a právní oddělení. Být po mém, vrazil jsem tomu chlapovi už dávno vidle do zadku. Zakázali mi to. :)

Mimochodem, všimli jste si, že lidé, kteří mají jinak problém pochopit, za který konec se drží koště, mají zpravidla perfektní znalost všech děr legislativy a sociálního systému?

reaguj[40]
Karel 6.12.2007 Čt 08:27

[39] Sharkan :Dle čeho soudíš, že má Jago problémy s koštětem? ;-)

reaguj[41]
Sharkan web 6.12.2007 Čt 08:36

[40] Karel : Ano, formuloval jsem to blbě. Ale přesto se domnívám, že Jago i ostatní pochopili, koho se to týká. Pro rejpaly nicméně zdůrazňuji, že jsem mluvil o svém bývalém zaměstnanci…

reaguj[42]
Jago 6.12.2007 Čt 08:43

[39] Sharkan : Já si to myslel, že tohle máš zmáknuté, protože jinak už by na tě vlítla Správa sociálního zabezpečení pro neoprávněnou výplatu nemocenského. Z tvé reakce na Tomáš jsem nabyl dojmu, že se chytáš stébla – co kdyby.

[40] Karel : Budeš se divit, ale problémy s koštětem mívám. Aspoň to tvrdí moje choť. :-D

reaguj[43]
Karel 6.12.2007 Čt 09:10

[41] Sharkan :Bývalém? Vždyť mu pořád platíš. ;-)

reaguj[44]
Karel 6.12.2007 Čt 09:12

[42] Jago :Nic proti tobě. Problémy s koštětem mívá většina chlapů, alspoň to tvrdí většina ženských. :-D

reaguj[45]
Jago 6.12.2007 Čt 09:38

[43] Karel : Ale ne ze svého, po vyučtování ty peníze od eráru dostane.

[44] Karel : A tchýní… :-D

reaguj[46]
Karel 6.12.2007 Čt 11:14

[41] Sharkan :A máš na mysli nějakého konkrétního rejpala? :-D

reaguj[47]
Karel 6.12.2007 Čt 11:17

[45] Jago :Že peníze nakonec dostane od eráru vím, jsem v podobném stavu jako pan domácí. Ale že mu je musí dát je určitě k nas..ní! 8-)

reaguj[48]
Jago 6.12.2007 Čt 11:33

[47] Karel : To jo!

reaguj[49]
Sharkan web 6.12.2007 Čt 19:47

[45] Jago : On je nedostane od eráru, on je dostane ode mě, od tebe a ode všech, kteří každý měsíc odvedou skoro třetinu platu na podobné „bohulibé“ účely. :-x

reaguj[50]
Sharkan web 6.12.2007 Čt 19:47

[46] Karel : Kdepak! :-D

reaguj[51]
Tomáš 8.12.2007 So 13:48

[37] Sharkan : Promin, ale co mi je známo z praxe: „V České republice v současné době neposkytují zaměstnavatelé zaměstnancům během nemoci mzdu ani nemocenskou.“ Současnou dobou se rozumí tento rok.

Povinnost platit nemocenskou bude mít zaměstnavatel až od ledna 2009 (prvních 14 dní). Od nového roku zaměstnavatel bude dostávat nižší dávky nemocenské a první 3 dny nic. Doporučuji

[38] Jago : Pojem nemocenská a nemocenské pojištění je rozdíl.. nemocenské pojištění je součást povinných srážek ze mzdy (daně) a odvádí se na ČSSZ. Tato pojištění slouží k výplatě nemocenských dávek zaměstnanci na základě potvrzení od doktora (příslušný tiskopis) a světe div se, nemocenskou nevyplácí zaměstnavatel, ale ČSSZ. Na to to pojištění taky je, že..?

Čili Sharkan tady popisuje něco, co je bud nepravda anebo hrubá neznalost mzdové účtarny zákonů ČR a v tom případě si to zasloužíte. Tak či onak, nemocenskou neplatí zaměstnavatel (zatím) a proto věta: „A tak jde měsíc za měsícem a mně nezbývá, než každého desátého tomu šmejdovi vyplatit jeho nemocenskou.“ se mi zdá jako hovadina. Nejsem zastánce sociálních parazitů, ale tento článek se mi prostě nezdá…

Doporučuji: http://www.cssz.cz/…estnancu.asp#… http://www.mpsv.cz/cs/7 www.mpsv.cz/…/181206b.pdf – Tisková zpráva o změnách v systému

reaguj[52] Nemocenská?
Tomas 8.12.2007 So 13:49

[37] Sharkan : Promin, ale co mi je známo z praxe: „V České republice v současné době neposkytují zaměstnavatelé zaměstnancům během nemoci mzdu ani nemocenskou.“ Současnou dobou se rozumí tento rok.

Povinnost platit nemocenskou bude mít zaměstnavatel až od ledna 2009 (prvních 14 dní). Od nového roku zaměstnavatel bude dostávat nižší dávky nemocenské a první 3 dny nic. Doporučuji

[38] Jago : Pojem nemocenská a nemocenské pojištění je rozdíl.. nemocenské pojištění je součást povinných srážek ze mzdy (daně) a odvádí se na ČSSZ. Tato pojištění slouží k výplatě nemocenských dávek zaměstnanci na základě potvrzení od doktora (příslušný tiskopis) a světe div se, nemocenskou nevyplácí zaměstnavatel, ale ČSSZ. Na to to pojištění taky je, že..?

Čili Sharkan tady popisuje něco, co je bud nepravda anebo hrubá neznalost mzdové účtarny zákonů ČR a v tom případě si to zasloužíte. Tak či onak, nemocenskou neplatí zaměstnavatel (zatím) a proto věta: „A tak jde měsíc za měsícem a mně nezbývá, než každého desátého tomu šmejdovi vyplatit jeho nemocenskou.“ se mi zdá jako hovadina. Nejsem zastánce sociálních parazitů, ale tento článek se mi prostě nezdá…

reaguj[53] Nemocenská?
Tomas 8.12.2007 So 13:49

[37] Sharkan : Promin, ale co mi je známo z praxe: „V České republice v současné době neposkytují zaměstnavatelé zaměstnancům během nemoci mzdu ani nemocenskou.“ Současnou dobou se rozumí tento rok.

Povinnost platit nemocenskou bude mít zaměstnavatel až od ledna 2009 (prvních 14 dní). Od nového roku zaměstnavatel bude dostávat nižší dávky nemocenské a první 3 dny nic. Doporučuji

[38] Jago : Pojem nemocenská a nemocenské pojištění je rozdíl.. nemocenské pojištění je součást povinných srážek ze mzdy (daně) a odvádí se na ČSSZ. Tato pojištění slouží k výplatě nemocenských dávek zaměstnanci na základě potvrzení od doktora (příslušný tiskopis) a světe div se, nemocenskou nevyplácí zaměstnavatel, ale ČSSZ. Na to to pojištění taky je, že..?

Čili Sharkan tady popisuje něco, co je bud nepravda anebo hrubá neznalost mzdové účtarny zákonů ČR a v tom případě si to zasloužíte. Tak či onak, nemocenskou neplatí zaměstnavatel (zatím) a proto věta: „A tak jde měsíc za měsícem a mně nezbývá, než každého desátého tomu šmejdovi vyplatit jeho nemocenskou.“ se mi zdá jako hovadina. Nejsem zastánce sociálních parazitů, ale tento článek se mi prostě nezdá…

reaguj[54]
Karel 8.12.2007 So 14:08

[51] Tomas :Asi nemáš tak úplně pravdu. U malých firem je to tak jak píšeš. U velkých (nevím teď úplně přesně od jakého počtu zaměstnanců, tuším že snad nad 60) je to jak píše Sharkan. Nemocenskou vyplácí každý měsíc zaměstnavatel a následně si částku odečte od odvodů pro ČSSZ. Od nového roku by tenhle systém měl platit i u malých organizací. :-?

reaguj[55]
Sharkan web 8.12.2007 So 15:07

[52] Tomas : A já tam někde píšu, že ty peníze firma nedostane nakonec od státu zpět? Píšu, že mu tu nemocenskou vyplácíme. Kdo to pochopit chtěl, pochopil. A dál. Nepíšu snad, že ten chlap dojí sociální systém? Že mu platíme my všichni? Že takovým lidem ze svých daní zajišťujeme pohodlný život?

„A tak jde měsíc za měsícem a mně nezbývá, než každého desátého tomu šmejdovi vyplatit jeho nemocenskou.“ Přesně takhle to každý měsíc probíhá. Co se ti na tom nezdá? Jsi se svými názory rychle hotový, používáš silná slova, ale čteš jen to, co se ti hodí a podstata ti uniká.

reaguj[56]
Karel 8.12.2007 So 17:00

[55] Sharkan :Klííídek pane domácí. Nenaděláš nic s děckem hlópím….. ;-)

reaguj[57]
Jago 19.12.2007 St 12:25

Tak k té aktualizaci: Ať jde pan Nečas do (_(_)! Nic proti tomu, skřípnout nemakačenky a vychcánky, ale bohužel se s tím svezli i nevinní. Já právě už podruhé přecházím nějakou virózu či co, kašlu a frkám, v tramvaji si ode mě lidé odsedávají, ale do práce chodím, protože to, co by mi stát milostivě poskytl na nemocenských dávkách, je ve srovnání s mým platem almužna! Našinec si zatraceně rozmyslí marodit. O účinnosti „přednostní kontroly“ si nedělám iluze, viz Sharkanovy zkušenosti.

Prosím, kdyby platil stát nemocenské „ze svého“, musel bych být zticha. Ale on je platí z vybraného pojistného, přičemž tu část pojistného, kterou za mě platí zaměstnavatel, mi od nového roku přičte k zdanitelným příjmům. A nevšiml jsem si, že by byl systém nemocenských dávek v deficitu a musel se dotovat z jiných příjmů státního rozpočtu. Je ovšem snadnější uvést, že SE (známý čínský mudrc) systém zneužívá. Ano, je to socialismus – všichni máme stejně málo.

A krátkodobé nemoci jsme taky vyřešili geniálně: První tři dny nedostane nikdo nic! A proč jako? To placení prvních 14 dní na náklady zaměstnavatele bych pochopil – firma nemá zrovna pro své lidi práci, tak jim nařídí, ať se hodí marod na náklady státu. Ale já, xakru, nejsem zedník! Zajímavé je, že v některých zemích mají zaměstnanci možnost pobýt doma jeden až dva dny bez lékařského potvrzení a bez krácení mzdy.

reaguj[58]
SV mejl 19.12.2007 St 12:33

Jago napsal/a: Nic proti tomu, skřípnout nemakačenky a vychcánky, ale bohužel se s tím svezli i nevinní

Suhlas s Jagom

reaguj[59]
Sharkan web 19.12.2007 St 13:16

[57] Jago : Tvůj problém je vysoká mzda a nespravedlivě nastavený systém výše nemocenské. To je ale o něčem jiném, předpokládám, že tebe se netýká, že by ses házel marod a toulal se po venku mimo vycházky. O tom je ta úprava, o možnosti zbavit se takových lidí.

Krátkodobé nemoci jsou postavené na hlavu. Naopak první tři dny by měly být hrazeny ze 100%, aby to lidi motivovalo vyležet se hned v počátku nemoci a ne to přecházet a potom být doma nejméně 14 dní, aby se to „vyplatilo“. Řada firem nabízí lidem možnost být pár dní do roka doma „na vypocení“, nemyslím, že by tohle muselo být řešené zákonem.

Nevím o ničem, co by stát platil ze „svého“. Stát nemá své peníze. Do poslední koruny jsme je tam nacpali my.

reaguj[60]
Jago 19.12.2007 St 13:41

[59] Sharkan : Ano, tahle navrhovaná úprava se týká skutečně těch nemakačenků, to máš pravdu. Asi jsem se zbytečně rozlítil nad systémem jako celkem.

Myslím, že to „ze svého“ jsem v dalším vyložil jasně, tak mě nechytej za slovo. Jde o to, že od lidí jsou vybrány nějaké peníze, které se pak použijí na něco úplně jiného, protože na původní účel jich není potřeba tolik. A to je ta levota.

reaguj[61]
SV mejl 19.12.2007 St 13:55

Jago napsal/a: levota co je to levota? 8-O

reaguj[62]
Sharkan web 19.12.2007 St 13:57

[61] SV : Nepravost, lumpárna, podraz…

reaguj[63]
SV mejl 19.12.2007 St 14:07

[62] Sharkan : aha, dik. Takze u nas v praci je tieto dni teda poradna levota! :-?

Přidej komentář!



Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.


Tento deníček pohání Redakční systém pro blog, autorkou tohoto vzhledu je Charlotte (2005). Nové úpravy, chyby a zmatky vnesl Sharkan. :)