11.11.2008: PRODEJ FOTOGRAFIÍ – pokud byste měli zájem o komerční využití kterékoliv fotografie z tohoto webu, zanechte nám vzkaz ve schránce. Kontaktujeme vás a dohodneme podmínky užití. Pro nekomerční účely je možné fotky použít při respektování našich autorských práv. Potěší nás, pokud nás budete informovat.

Hajný je lesa pán

Noste v noci v lese baterku, protože jinak nedodržujete pravidla a můžete být zastřeleni. Haleluja, lovecká sezóna začíná…



Já nevím, čím to je, ale když poslouchám nebo čtu názory některých myslivců, chce se mi smát. Nebo brečet.

„Snažíme se také lidi informovat o tom, že myslivost a lov jsou součástí přírody. Kdyby se zvěř nelovila, za dva až tři roky by v přírodě nevyrostl ani klas, ani strom,“ vysvětluje (Jaroslav) Kostečka (z Českomoravské myslivecké jednoty). Myslivci prý takto v české přírodě nahrazují chybějící velké predátory. – citace z výše nalinkovaného článku.

Myslivci musí střílet zvěř, protože nejsou predátoři. Predátoři nejsou, protože je myslivci vystříleli, aby nelovili „jejich“ zvěř.

Hlava XXII jako vyšitá…

Myslivci jsou ochránci přírody… Myslím si něco jiného. Myslím si, že myslivci jsou nejhorší škodná v lese. A pevně věřím, že budou mít i letos tak dobrou mušku jako v minulých letech a trochu své řady „přátelskou palbou“ proředí. Protože v tomto případě škoda rány, která padne vedle…

««« Předchozí text: Vysoké Tatry se vybarvují Následující text: Zpívá celá kancelář »»»

Bohdan Dlouhý | 30.7.2007 Po 22:17 | Děje se kolem, Kocourkov | trvalý odkaz | tisk


Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

Komentujte co chcete a jak chcete. Jen prosím o dodržování těchto několika pravidel:

1. Nevkládejte vulgární komentáře.

2. Respektujte anonymitu ostatních.

3. Oslovujte ostatní jmény nebo přezdívkami, které si sami zvolili.

reaguj[1]
Max web 30.7.2007 Po 23:29

S tímto textem naprosto nesouhlasím… ale hádat se nebudu… každopádně – znáš někoho jiného, než myslivce a lovce, kdo by chodil zvěř krmit? Kolik zvěře by bez přikrmování přežilo zimu?
Predátoři v lese nejsou i z takových důvodů, že likvidovali domácí zvířata a byli vystříleni už za totality – zelení a jim podobní blázni je později zakázali obnovit… taková liška toho sama moc nezvládne. Zelení například neustále usilují o to, aby z našich lesů vymizeli mufloni – nejsou totiž „zdejší“. A to máme v našich lesích ty největší kousky v Evropě – opět díky myslivcům – musí je totiž nejen kupovat a množit, ale opět je musí i přikrmovat.

Možná jsi tento text napsal po nějaké špatné zkušenosti s jedním z nich – ale neházej je všechny do jednoho pytle ;)

reaguj[2]
Sharkan web 30.7.2007 Po 23:44

Max napsal/a: znáš někoho jiného, než myslivce a lovce, kdo by chodil zvěř krmit?

A proč to proboha dělají? Tady si člověk zase osobuje právo určovat – ty přežiješ, tebe zastřelíme… Proč nenechat na přírodě, které kusy nepřežijí zimu? Nebo je strhnou vlci, aby se nažrali? Raději vysokou vykrmíme, na jaře bude v dobré kondici a pustí se s chutí do mladých výsadeb – budeme křičet, jak zvěř likviduje stromečky – a na podzim si bude do čeho prásknout, aby bylo co pověsit na zeď…

Mufloni… Opravdu máme být na co hrdí, když je musíme kupovat, množit a přikrmovat, aby u nás přežili? To přece nemá s přírodou nic společného, to je zoologická zahrada…

reaguj[3]
aTeo 31.7.2007 Út 09:54

Já raději nepolezu v noci do lesa ani s baterkou… O těch bouchalech, co mají na stěnách hlavy a lebky s parožím nemám nejmenší iluze. :-( Ale co třeba rybáři? Taky škoděj? Mně se na první pohled zdá že ne, ale třeba mi to vyvrátíte.

reaguj[4]
lojzo 31.7.2007 Út 14:18

Max napsal/a: znáš někoho jiného, než myslivce a lovce, kdo by chodil zvěř krmit? A poznáš nejakého poľovníka, ktorý kŕmi inú ako lovnú zver?
V zásade mi vadí členenie zvierat na „užitočné“ (=lovné) a „škodné“.

reaguj[5]
Sharkan web 31.7.2007 Út 14:33

[4] lojzo : Doplním:
„užitečná“ = lovná
„škodná“ = určená k okamžitému zastřelení

reaguj[6]
Karel 31.7.2007 Út 15:44

[5] Sharkan :Neznáš náhodou nějakého myslivce či lovce? Věděl bych o nějaké „škodné“! :-D

reaguj[7]
Max web 31.7.2007 Út 17:56

Jak jsem psal – hádat se nebudu – každý má nárok na svůj názor. Mám mezi myslivci a lovci hodně známých a dost často se s nimi o této problematice bavím. Stát určuje kolik kusů vysoké je možné mít v revíru – myslivci musí statistiky úmyslně snižovat – hlásit míň kusů.To je například i problém u těch muflonů – znám jeden revír, kde jich je o celkem 30 kusů víc, než by být mělo… kdyby se nahlásil přesný počet, tak by je stát nařídil vystřílet.
Střílí se určená zvěř – ta, která nepřežije zimu.

Přikrmování zvěře je nutné – pokud by totiž nebyla přikrmovaná, tak by se chodila krmit na pole a tam by dělala škodu – pak by se ozvali zemědělci a opět by se zvěř musela vystřílet – to se stalo v osmdesátých letech.

V loňské sezóně bylo v jednom blízkém revíru určeno 5 kusů vysoké na odstřel z toho jen 2 měly pěkné trofeje – všechno ovšem byly slabé kusy, které by „poškodily chov“. Z těch pěti kusů se střelily jen 4 – jeden kus byl odchycen a přes zimu byl „ustájen“, vykrmen a na jaře vypuštěn. Na ty 4 kusy bylo více než 60 lovců, takže né každý si střelí – ovšem pracovat v lese musí

reaguj[8]
Max web 31.7.2007 Út 17:57

lojzo napsal: A poznáš nejakého poľovníka, ktorý kŕmi inú ako lovnú zver? a znáš jinou než lovnou zvěř?

reaguj[9]
lojzo 31.7.2007 Út 20:10

[8] Max : No, poznám. Námatkovo vlky, líšky, rysy, mačky, bobry, myši, hady, jašterice… nechcem sa dostať až k hmyzu (mierne kyslé pousmianie).

reaguj[10]
Mířa 31.7.2007 Út 20:11

Též se nechci hádat, ale…" nejhorší škodná v lese, přátelská palba proředí, škoda rány,která padne vedle…" to jsou dost silná slova. Docela mě šokuje, až jaká"nenávist" se tu zobrazuje. Myslím si, že výše uvedenou problematiku je nutno vidět z obou stran, ne jenom z jedné. Jsou myslivci a myslivci a nelze je házet do jednoho pytle, pokud chce být člověk objektivní. A pokud bych poslední odstavec převedl do praxe, třeba zrovna u lidí žijících na Muráňské planině, leželo by tam myslím i pár našich společných přátel, kteří pro „Planinu“ hodně udělali… Hodně dobrého… Ještě podotýkám, že nejsem myslivec.

reaguj[11]
lojzo 31.7.2007 Út 20:18

Mířa napsal/a: Jsou myslivci a myslivci S tým súhlasím. A o tých, ktorí mi vadia, výstižne písal aj pán Steinbeck: „A vždycky na podzim…“ pokračovanie som tu už citoval.

reaguj[12]
Sharkan web 31.7.2007 Út 21:06

Klidně se hádejte, proto to tady je. Chtěl jsem vzbudit k tomuto tématu trochu emoce. Zkuste mě přesvědčit, že to, co ten Kostečka povídá, je rozumné. Já si to nemyslím.

[7] Max : Maxi, z toho, co píšeš, se mi ježí zbytek vlasů na hlavě.
Proč myslivci úmyslně podhodnocují stavy zvěře? Není to proto, aby bylo dost zvěře pro všechny lovce, co chodí pracovat do lesa?
Proč se udržují úmyslně – a tají se to před státem – vysoké stavy exotických muflonů? Z lásky ke zvířátkům nebo k trofejím?
Proč se střílí zvěř, která nepřežije zimu? Nebylo by lepší to nechat přírodě a přirozeným predátorům, aby měli také co žrát?
Chápu, že je nutné přikrmovat přemnoženou zvěř, aby nechodila do polí. Nechodila by tam, kdyby její stavy byly odpovídající možnostem lesa a kdyby regulace probíhala přirozeně a ne zasahováním lidí.
Vykrmování jelena přes zimu mi připadá naprosto šílené.
60 lovců na 4 jeleny? To se skutečně našlo v tom jednom revíru 60 lidí, kteří mají tu úchylnou potřebu si vystřelit na něco živého? Když to někdo dělá kvůli obživě nebo jako práci, to beru. Ale ty, co to provozují jako hobby, ty považuji za nemocné.

reaguj[13]
Max web 31.7.2007 Út 21:33

[12] Sharkan : neustále zmiňuješ přirozené predátory… co to je? Jaká přirozená regulace, když neexistují predátoři? Možná někam na Moravu doběhne vlk ze Slovenska, ale jinam? Jediný predátor je auto a volně pobíhající pes po lese – ten uštve srnku jakoby nic. Srna se ho snaží odlákat od malého a co se stane? Srnče je pak vydáno napospas…

Sharkan napsal: Proč se udržují úmyslně – a tají se to před státem – vysoké stavy exotických muflonů? Z lásky ke zvířátkům nebo k trofejím? na toto jsem ti už odpověděl dřív, než jsi se zeptal: Max napsal: kdyby se nahlásil přesný počet, tak by je stát nařídil vystřílet

Odchov zvěře v přírodě je dnes docela věda. JZD likvidovalo meze a myslivci je dnes musejí uměle dělat, aby se vysoká a jiná zvěř měla kde schovat. Myslivci musejí muflony kupovat – cena je okolo 20–50 tisíc – myslíš, že je chtějí jen tak střílet, když za ně dají takové peníze? A když je nebudou kupovat – zbude tu nějaká zvěř? Nejprve se musejí koupit a nechat rozmnožit… koupí snad někdo jen tak muflona, aby ho pak zastřelil?

Dělají se i výměny – jeden revír pochytá srny a vymění je za zajíce a podobně. Díky tomuhle všemu tady vůbec máme na co koukat, když se po lese umíme pohybovat tiše.

Sharkan napsal: Proč se střílí zvěř, která nepřežije zimu? Nebylo by lepší to nechat přírodě a přirozeným predátorům, aby měli také co žrát? všechno je o úhlu pohledu… proč se operují lidé? Proč máme nemocnice?

Ohledně trofejí – viděl jsem jich dost, ale většina z nich jsou pouze shozy.

Sharkan napsal: Když to někdo dělá kvůli obživě nebo jako práci, to beru. Ale ty, co to provozují jako hobby, ty považuji za nemocné Kvůli obživě to u nás nedělá nikdo, takže nemocní jsou vlastně všichni… a nejsou nemocní i lidé závislí na internetu? :) Vše je jen o úhlu pohledu. Každopádně myslivci a lovci jenom nestřílejí po lesích… ale mám dojem, že by měli – všechny pejskaře, kteří své psy nechají volně pobíhat

reaguj[14]
Sharkan web 31.7.2007 Út 21:53

[13] Max : Maxi, predátoři, to jsou šelmy a dravci, které myslivci úspěšně vystříleli, protože to byla škodná. A pokračují v tom ostatně mnohdy i teď, pokud se někde nějaký vlk nebo rys uchytí, takže je pravděpodobné, že nic takového v lese neuvidíš. ;)

Řekni mi, proč se do našich lesů vysazují cizokrajní mufloni, když je vysoká přemnožená? Proč se myslivci tak brání tomu, aby zredukovali vysokou zvěř na státem požadované stavy? Proč potom myslivci naříkají, když vysoká spase obilí nebo ožere mladé výsadby?

Trofejí jsem viděl taky dost. Většinou to nebyly shozy. Ledaže by je ti jeleni, srnci, daňci a mufloni shazovali i s lebkami.

reaguj[15]
Ďuri mejl 31.7.2007 Út 22:31

Max napsal/a: ale mám dojem, že by měli – všechny pejskaře, kteří své psy nechají volně pobíhat Zásadný omyl! Nikto nikdy nedal túto planétu do výhradného užívania Človeku. To z vlastnej iniciatívy sme sa vymenovali za správcov Zeme, ba vesmíru, ale ak sa porozhliadneš po svete mal by si uznať, že to robíme sakramentsky zle. Časť tejto krajiny patrí aj tým zvieratám, (napr. tomu psovi). Veď sa len začítaj do riadkov tu povyše. Nezdá sa ti byť šialené, že akýsi biely golier spoza lakovaného písacieho stola naplánuje, koľko zvere má tu a či tamto existovať? Ak je ich veľa odstrelíme, ak málo prikŕmime. Stromy zasadíme pekne do radu, ktoré stromisko sa opováži rásť mimo rad…orezať. Umelý svet pre umelých ľudí.

reaguj[16]
Majkl 1.8.2007 St 09:16

S clankem naprosto souhlasim,je to presne tak.Puste si film Pod jezevci skalou s Tomasem Holym,kde uvedomely myslivec rika,ze tam ma skodnou(jezevce) a ze ho musi zlikvidovat.A v tomhle duchu byla vychovana vetsina soucasnych myslivcu…..

reaguj[17]
SV mejl 1.8.2007 St 10:42
8-O :-? 8-O
reaguj[18] Ahoj, Mířa
SV mejl 1.8.2007 St 10:45

[10] Mířa :Míøa napsal/a: Ještě podotýkám, že nejsem myslivec neboj (upokojujúci poloúsmev)

reaguj[19]
SV mejl 1.8.2007 St 10:47

[10] Mířa :Míøa napsal/a: Myslím si, že výše uvedenou problematiku je nutno vidět z obou stran, ne jenom z jedné. Jsou myslivci a myslivci a nelze je házet do jednoho pytle, pokud chce být člověk objektivní

Ano, to máš pravdu. Jsou myslivci a „myslivci“, tak isto ako su doktori a „doktori“…...

reaguj[20]
SV mejl 1.8.2007 St 10:51

[10] Mířa : fakt, že Sharkan pustil uzdu emocím, ale má v mnohom pravdu.

Sharkan napsal/a: ty, co to provozují jako hobby, ty považuji za nemocné

Ja tiež.

reaguj[21]
SV mejl 1.8.2007 St 10:57

[13] Max :Max napsal/a: >> Každopádně myslivci a lovci jenom nestřílejí po lesích…

.….…nie, okrem toho kombinujú alkohol so zbraňami a strieľajú v lepšom prípade do vzduchu v strede národného parku, kde plašia zvieratá, ktoré podľa teba chránia….…

reaguj[22]
SV mejl 1.8.2007 St 10:59

Btw, slovo myslivec asi nebude od slova myslet?

reaguj[23]
SV mejl 1.8.2007 St 11:01

„Sami myslivci se už několik let snaží změnit zažitou image strýců s flintami, kteří se před lovem i během něho pravidelně posilují alkoholem.“

Ano? Som si ešte nevšimla….…

reaguj[24] Ahoj, aTeo
SV mejl 1.8.2007 St 11:05

[3] aTeo :aTeo napsal/a: Já raději nepolezu v noci do lesa ani s baterkou…

.…..no, mne sa občas stane, že mi prestane fungovať v noci v lese baterka, tak mi drž palce….…..

reaguj[25]
Ďuri mejl 1.8.2007 St 11:48

SV napsal/a: že mi prestane fungovať v noci No toto aj tebe? 8-O

reaguj[26]
SV mejl 1.8.2007 St 12:45

[25] Ďuri : ehm, Duri, myslela som baterku….… ;-)

reaguj[27]
SV mejl 1.8.2007 St 12:47

[15] Ďuri : suhlas

reaguj[28]
marcel mejl 1.8.2007 St 15:27

Max napsal/a: JZD likvidovalo meze a myslivci je dnes musejí uměle dělat chcel som k tejto košatej a zaujímavej diskusii reagovať obšírnejšie, zatiaľ sa prosím Maxa o uvedenie konkrétnych príkladov, kde „myslivci“P obnovujú medze?

Přidej komentář!



Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.


Tento deníček pohání Redakční systém pro blog, autorkou tohoto vzhledu je Charlotte (2005). Nové úpravy, chyby a zmatky vnesl Sharkan. :)