11.11.2008: PRODEJ FOTOGRAFIÍ – pokud byste měli zájem o komerční využití kterékoliv fotografie z tohoto webu, na kterou máme práva, zanechte nám vzkaz ve schránce. Kontaktujeme vás a dohodneme podmínky užití. Pro nekomerční účely je možné fotky použít při respektování našich autorských práv. Potěší nás, pokud nás budete informovat, kam jste fotky použili, případně pošlete link.

Jak se na planině těží dřevo

Hubert nám poslal několik dokumentačních snímků z planiny.



Malá Stožka - rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka – rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka - rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka – rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka - rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka – rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka - rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Malá Stožka – rok po ťažbe. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Kalamita v okolí Rudnej magistrály medzi Burdou a Nižnou Kľakovou. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

Kalamita v okolí Rudnej magistrály medzi Burdou a Nižnou Kľakovou. Foto. © Hubert, NP Muránska planina, Slovensko, jún 2005

««« Předchozí text: Jaro probouzí na planině Následující text: Na kolesá! »»»

Bohdan Dlouhý | 26.3.2007 Po 15:00 | NP Muránska planina | trvalý odkaz | tisk


Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

Komentujte co chcete a jak chcete. Jen prosím o dodržování těchto několika pravidel:

1. Nevkládejte vulgární komentáře.

2. Respektujte anonymitu ostatních.

3. Oslovujte ostatní jmény nebo přezdívkami, které si sami zvolili.

reaguj[1]
pepa 26.3.2007 Po 15:27

Díky Hubertovi za fotodokumentaci. Myslím, že v mé fotogalerii by se snímky těžby dřeva na Malé Stožce snadno vyhledali a dalo by se porovnávat. Do dnešního dne jsem smysl tamního jednání nepochopil…a přitom přečetl někollik úvah a vysvětlujících dopisů. A pokud si dobře vzpomínám, apeloval na Lesy SR, št. podnik , i Sharkan. Jak dopadl, víte všichni. Co se týče kalamity v okolí Rudné magistrály (mezi Burdou a Sivákovou), to je opravdu smutné. Jediné, co obyčejnému turistovi přišlo vhod: otevřely se nové pohledy do krajiny, do oblasti Velké Stožky A pak ještě dál, až na hřeben N. Tater. Opět mohu doložit fotografie k porovnání, jsou určitě také ve fotogalerii.

reaguj[2]
SV mejl 26.3.2007 Po 15:34

to su moc smutne fotky :-(

reaguj[3]
Evča web 26.3.2007 Po 20:07

Otázka pro všechny zůčastněné, neznám poměry tohoto vztahu webu či blogu k MP.

Co vás tak všechny vrací k místu mezi Breznom, Revúcou a Rimavskou Sobotou? Je tam asi nádherně, či ne?

reaguj[4]
Sharkan web 26.3.2007 Po 20:20

[3] Evča : No jejda. Však pojeď někdy s námi. :)

reaguj[5]
milan 26.3.2007 Po 21:20

Evča, niekde sme spomenuli, že víchrica ktorá zasiahla Vysoké Tatry napáchala škody aj na horehroní a nevyhla sa Muránskej planine s tým rozdielom, že nebola celistvá ale mala ohniská, dotkla sa predovšetkým Fabovej hole a okolia. treba na planinu prísť a uvidíš na vlastné oči, že keď pán Boh rozdával krásu, tak tu sa zastavil dvakrát. Niečo pravdy na tom bude – Muránska planina je ako mladá nevesta, vždy Ťa privíta v inom šate, je prívetivá a inokedy drsná. Len tomu sa ukáže v plnej kráse, kto jej zostane verný – to je myslím motto vzťahu ľudí na tomto webe, nemám čo dodať, len Ťa pozvať – prídi a uvidíš. Nezabúdaj, že túto krásu si požičiavame od našich dedov, aby sme ju zachovali pre svojich vnukov.milan.

reaguj[6]
milan 26.3.2007 Po 21:36

a teraz z iného konca – Obvodný Lesný úrad Revúca vydal rozhodnutie č.73/2007 Obmedzenie vstupu verejnosti do Poľovného revíru Muránska planina s platnosťou od 1.3.2007 do 30.6.2007 pre lokality : Paseky, Mátožná, Kostelec, Pavelkovo, Dolina, Biele vody a Predná hora. Odvôvodnenie – zabezpečenie pokoja pre lesnú zver. Nič proti tomu, zákon to umožňuje ale – keby sa prestalo ťažiť drevo v týchto lokalitách, tak by to bolo v poriadku. Budeme monitorovať tieto lokality a dokumentovať dodržiavanie rozhodnutia obojstranne. Je to nepríjemné, nakoľko planina z južnej strany je fakticky blokovaná, prístup na Veľkú lúku a hrad. Práve opačným smerom sa drevo z planiny zváža, tak niet čo dodať. milan.

reaguj[7]
Sharkan web 26.3.2007 Po 21:41

[6] milan : „zabezpečenie pokoja pre lesnú zver“? Ale kdepak, potřebují hlavně klid na poctivou práci… :-?

reaguj[8]
Sharkan web 26.3.2007 Po 21:42

[6] milan : Jinak se tím v mém případě vyřešilo, kam nejet na dovolenou…

reaguj[9]
pepa 26.3.2007 Po 21:57

[7] Sharkan : Sharkanova odpěď, to jo pravé „ořechové“! Tady vůbec není o čem diskutovat…

[6] milan : Milane, teď mi řekni, kterou z těch lokalit, které uvádíš, vede nějaká značená cesta. Kde by skutečně bylo nutné klid pro zvěř zajišťovat. Už teď je mi jasné, že tam „opravdu“ nebudu chodit. Zvláště v tom případě, kdy se tam budou dít jiné věci, zvláště to zajišťování klidu pro zvěř…

reaguj[10]
milan 26.3.2007 Po 22:01

Sharkane klud, v podstate máš pravdu, ale pre to nezanevri na planinu, musel som to napísať. Už starí Rimania tvrdili, že presné dodržiavanie zákona je tresný čin, je to dvojsečná zbraň, nechajme sa prekvapiť. Zákonný poriadok SR nepozná nadradenosť zákonov lesných nad ochranárskymi a opačne. Bude to ešte zložité. milan.

reaguj[11]
milan 26.3.2007 Po 22:11

pepa : je to hneď Martincova dolina ( Paseky ) a problematická bude aj Hrdzavá dolina v celej svojej dlžke. Nechcem predbiehať, na tom papieri, čo som fotil a na spodu je na vedomie : ( obce ) nie je uvedená Správa NP MP a ani Obvodný úrad Životného prostredia Revúca, čo je čudné. Vo všetkých vymenovaných lokalitách sú krmelce pre zver. Problematická bude aj Dolina ( Dolinský potok + Suchý dol ), je hodne navštevovaná, taktiež žltá značka z Prednej hory na hrad. Lučanské je poľovný revír, ktorý nepatrí k Muránskej planine. Niečo za tým bude. milan.

reaguj[12]
Sharkan web 26.3.2007 Po 22:12

[10] milan : Hm, raději bych byl, kdyby planinu obehnali plotem ochranáři, než aby se tam před světem zavírali lesáci. Z toho nic dobrého nekouká.

Ty střety zákonů bývají zajímavé. Já se s nimi potkával při své práci zahradníka-projektanta, kdy jsme často naráželi na konflikt zákona o památkové péči a zákona o ochraně přírody, kdy podle jednoho něco bylo možné a podle druhého nikoliv. Považuji za chybu zákonodárců, když takové situace připustí.

reaguj[13]
pepa 27.3.2007 Út 07:53

[11] milan : Milane, Paseky přece nejsou Martinova dolina, atd. Proč jsem se Tě ptal: zdá se mi, že všechny lokality, které uvádíš, leží mimo značené cesty. Kde by (teoreticky) se turista neměl vyskytovat. Najednou začne lesný úřad (nebo jak si to říkají) chránit zvěř. Pamatuji, že v loňském roce, před začátkem jara, se těžilo od Velké lúky vlastně až k Maretkinej a ještě směrem k severu , až k Šindliarke. Tehdy jim to nevadilo? A najednou se začnou zajímat (těžce) o ochranu zvěře? Já myslím, že vůbec nemusím vyslovovat, co si o tom myslím. A že přímo v terénu obhlídnu, o co vlastně jde, na to vezmi jed. P.

reaguj[14]
Hubert mejl 27.3.2007 Út 08:07

[6] milan :To je zaujímavá informácia, díky Milan. Pokiaľ si spomínam, minulú jar zakázal vstup do lesov zase Obvodný lesný úrad v Brezne, použil pri tom presne rovnaké odôvodnenie.

Čo sa týka fotiek, viac ako samotná kalamita na poslednej fotke sú zaujímavé tie zelené pásy po starých holoruboch. Možno predpokladať, že nebyť toho, vietor by narobil podstatne menšiu škodu.

reaguj[15]
milan 27.3.2007 Út 08:19

pepa, cez Paseky ide žltá turistická značka, sú opustené a zákaz je vyvesený hneď 5 m na odbočke zo štátnej cesty Muráň-Tisovec napr. Nemá to logiku, nakoľko väčšina krmelcov je prázdna, zver si pochutnáva obrazne na čerstvej zeleni a nebude potom konzumovať suché seno, to je nám všetkým jasné. Píše sa rok 2007 a nový zákon o lesoch je z roku 2005. Tá ťažba v uvádzaných lokalitách je legálna, je to spúšť a uvidíme ako to skončí. ja som na začiatku napísal, že ak v uvádzaných lokalitách prestane ťažba dreva, tak by som to bral. Zákon im umožňuje obmedziť vstup do lesa aj z iných dôvodov a treba rozlišovať porušenie zákona ako priestupok a spáchanie tresného činu, to sú rozdielne veci a k tomu pripočítaj paragrafy prekročenie právomoci. To však musí posúdiť nezávislý súd. Ja si myslím, že Lesy SR nemajú dostatok pracovníkov na kontrolu tejto činnosti a zákazu, tak som zvedavý, ako to zvládnu. Napriek tomu Ti doporučujem uvedenú vec rešpektovať.milan.

reaguj[16]
milan 27.3.2007 Út 08:30

Hubert, minule som si vďaka tomuto webu prezeral foto železničky Tisovec-Zbojská a tam som u starších foto začiatok 20. storočia postrehol, že v okolí železničnej trate a cesty nie sú stromy, hlavne kde sú viadukty. Je to zaujímavé – dnes sa to odlesňuje. Na konferencii Predná hora v októbri 2006 bolo prezentované zalesňovanie plôch na planine z rokov 1960–70. Dnes sa tieto plochy ťažia.Tak by sa dalo pokračovať dookola V roku 2004 v NP MP použité pesticidy v NPR Zlatnica, roku 2005 použitý v NP MP letecký a pozemný postrek – aj to je ochrana lesa. milan.

reaguj[17]
marcel mejl 27.3.2007 Út 11:09

Len krátke reakcie: 1. ťažby v lesných porastoch uvádzaných (nielen) v tomto príspevku sú legálne a v súlade so schváleným lesným hospodárskym plánom. Je však smutným faktom, že sa tohto plánu nepodarilo presadiť požiadavky ochrany prírody; hospodárenie v lesoch národných parkov a ostatnej krajiny sa na Slovensku totiž v súlade s právnymi predpismi vôbec nelíši – líši sa tým však krajina Slovensko od ostatných (aj okolitých) krajín 2. ako správne píše pepa, kalamita okolo Rudnej magistrály pôsobí smutne, ale … opäť je to v území mimo rezervácií a tak sa tam všetko drevo postupne spracovalo 3. nielen ako milan napsal/a: zabezpečenie pokoja pre lesnú zver bola motiváciou lesného úradu k vydaniu tohto rozhodnutia ale aj „zabránenie nelegálneho zberu parožia“ ;-). Faktom ale je, že rozhodnutie je vydané na základe zákona o lesoch, čím nie sú dotknuté ostatné súbežne bežiace a platiace právne normy. Z toho vyplýva, že napriek tomuto rozhodnutiu platí návštevný poriadok NP Muránska planina vydaná na základe zákona o ochrane prírody a krajiny v plnom rozsahu a nič nebráni turistickému využívaniu NP Muránska planina v súlade s ním (návštevným poriadkom). Je až symptomatické, že lesný úrad problematiku neprejednal ani s úradom životného prostredia ani so správou národného parku ;-). Teda ako Sharkan napsal/a: střety zákonů v krásnom príklade. Sharkane, dovolenku kľudne plánuj … 4. Hubert napsal/a: tie zelené pásy po starých holoruboch nuž technicky a v zmysle a definícií lesného zákona to holoruby nie sú ;-) Čo si však o tom myslí príroda, môžeme len tušiť …

reaguj[18]
pepa 27.3.2007 Út 11:10

[16] milan : Milane, zajímalo by mne: Znamená to, že se do Martinovy doliny nedostaneš ani z Tisoveckej Voniacej? Tam to obhospodařují Městské lesy Tisovec, ale zřejmě také patří pod LZ Revúca. Dále: Jak to teď vypadá v ostatních lesních závodech, alespoň v okolí? Nařídili něco podobného? A potom je také zajímavá jedna věc: Proč je z těchto „dozorovaných“ lokalit vyňata např. Muránska Voniaca, Prihalina a horní hrana Šarkanice? Myslím, že důvod je jediný: Na Prihalinu se jezdí na jejich polorekreační zařízení auty. Cestou, která vede pod M. Voniacou až na Prihalinu. V těchto lokalitách já osobně viděl nejvíce jelení zvěře… Ale asi ji , zrovna tady, není potřeba hlídat. Nejsem si jistý, zda tohle všechno není úplně zbytečné psaní, má-li to vůbec nějaký význam, zabývat se tím.

reaguj[19]
pepa 27.3.2007 Út 11:45

[17] marcel : Díky za takřka úplné vysvětlení. Ovšem pochopit to, že, ve svém konání lesní závod nespolupracuje se Správou NP MP, to jednoduše nedokážu.

reaguj[20]
Hubert mejl 27.3.2007 Út 11:56

[16] milan :Našťastie, pokiaľ mám teda správne informácie, je už dnes použitie pesticídov v TANAPe, NAPANTe a na Muránskej planine zakázané. Chcel by som Ťa ale poprosiť, ak máš ten oznam o zákaze vstupu do lesov v elektronickej podobe, mohol by si mi to poslať mejlom? Ďakujem.

[17] marcel :marcel napsal/a: nuž technicky a v zmysle a definícií lesného zákona to holoruby nie sú Je to teda ten podrastový spôsob ťažby? No nech je ako chce, výsledok je v podstate rovnaký, aj keď sú holoruby teraz zakázané.

Mimochodom, ak si spomínate, nedávno tu bolo taká petícia proti novele lesného zákona, ktorá okrem iného opäť zavádzala používanie holorubov, plus ďalšie blbosti. Aj vďaka tomu, že to podporilo toľko ľudí, sa podarilo väčšinu námietok presadiť, viac sa dočítate tu: http://www.changenet.sk/index.stm?…

reaguj[21]
milan 27.3.2007 Út 12:58

pepa, nič nie je zbytočné, načali sme túto problematiku a pri monitoringu sme narazili na uvádzané skutočnosti. ak my pamäť siaha minulý rok takýto čas podobné rozhodnutie vydal Obvodný Lesný úrad Brezno ( tisovecká časť plalniny ) a tohto roku to zopakoval OLÚ Revúca – náhoda, úmysel. Ja som informáciu ktorú podal Marcel nemal, nevidel som problém pohybu stráže prírody v týchto lokalitách ( Kostelec ). Pýtal si sa, ktorých lokalít sa to môže dotknúť a ja som ich vymenoval. Takže – kľud a planine zdar. milan.

reaguj[22]
marcel mejl 27.3.2007 Út 13:13

[19] pepa : je potrebné byť presný: rozhodnutie vydal obvodný lesný úrad v Revúcej; lesný závod v tom istom meste je v tomto prípade mimo (o. i. je to závod, ktorý s NP Muránska planina spolupracuje asi najviac)

reaguj[23]
marcel mejl 27.3.2007 Út 13:14

pepa napsal/a: Tam to obhospodařují Městské lesy Tisovec, ale zřejmě také patří pod LZ Revúca Mestské lesy Tisovec sú organizáciou zriadenou mestom Tisovec a nepatria pod LZ Revúca. Majiteľom lesných pozemkov, ktoré obhospodarujú je mesto Tisovec

reaguj[24]
marcel mejl 27.3.2007 Út 13:15

[18] pepa : pepo, dôvody a motiváciu rozhodnutia si vystihol myslím úplne presne ;-)

reaguj[25]
marcel mejl 27.3.2007 Út 13:17

milan napsal/a: Ja som informáciu ktorú podal Marcel nemal vysvetlil som v súvislostiach fakty, ktoré si aj ty mal k dispozícii: predmetné rozhodnutie, lesný zákon, zákon o ochrane prírody a návštevný poriadok

reaguj[26]
marcel mejl 27.3.2007 Út 13:18

Hubert napsal/a: Je to teda ten podrastový spôsob ťažby? No nech je ako chce, výsledok je v podstate rovnaký, aj keď sú holoruby teraz zakázané žiaľ, súhlasím

reaguj[27]
pepa 27.3.2007 Út 15:47

[24] marcel : Díky, ale asi jsem dost dobře nepochopil rozdíl mezi Obv. lesným úradom a Lesným závodom (v Revúcej, napr.) Jaký je rozdíl v jejich povinnostech a v pravomocích? A jaké konkrétně mají úkoly? O existenci té první ze jmenovaných organizací jsem dosud nevěděl.

reaguj[28]
lojzo 27.3.2007 Út 16:22

[27] pepa : Zastúpim čiastočne Marcela v jeho neprítomnosti: Lesné úrady sú orgány štátnej správy. Bližšie o ich právomociach a povinnostiach tu.

reaguj[29]
pepa 27.3.2007 Út 16:51

[28] lojzo : Díky Lojzo, nicméně to do mne vneslo jen další zmatek. Plno otázek, na které by těžko někdo odpovídal. Radši je ani vyslovovat nebudu, njlepší srovnání by bylo asi: je to totéž, jako hledat Noemovu archu. Ještě jednou díky!

reaguj[30]
Ďuri mejl 27.3.2007 Út 17:02

1. Štve ma, že ľubovoľný úradník na ľubovoľnom úrade vydá pochybné rozhodnutie. 2. Potom ma štve, že my (občania) musíme začať skúmať, či za tým nie je podfuk, lebo máme zo skúseností podozrenie. 3. No a najviac ma štve, že väčšinou máme pravdu.

reaguj[31]
pepa 27.3.2007 Út 17:23

Ještě Hubertovi: v mé fotogalerii, tuším je to květen nebo červen 2004, bys našel fotografie těžby na Malé Stožce. Fotografii z Rudné magistrály, z místa, odkud jsi fotografoval Ty, nemám. Já jsem vždy fotografoval až kousek dál… Jinak Sharkan se tím zabýval až dost pečlivě, na bývalých stránkách m-p.net to bylo v černé listině NP dopodrobna dokumentováno. Co po těžbě zůstalo, vidíme všichni. Vracet se k tomu na Sharkanově blogu už dnes nemá smysl. A otázku, zda by listopadová vichřice 2004 způsobila tak rozsáhlou kalamitu u Rudné magistrály i v případě, že by tam neexistovaly ty holoruby,považuji za filozofickou…Pepa

reaguj[32]
marcel mejl 28.3.2007 St 07:25

[28] lojzo : lojzo, ďakujem za zastúpenie, zvládol si to skvele

reaguj[33]
Hubert mejl 28.3.2007 St 16:34

[30] Ďuri :Plne súhlasím, takto to dopadne, keď sú úradníci dosadzovaní politicky.

[31] pepa :Díky, pozrel som si Tvoje staršie fotky, nuž za ten rok sa toho veľa nezmenilo, určite nie k lepšiemu.

K tej poslednej fotke – musím trochu poopraviť, ona zachytáva Rudnú magistrálu, ale nie je z nej fotená, bola urobená z opačnej strany doliny.

Na tú diskusiu zo starej stránky si pamätám, je fakt, že teraz už asi k ničomu novému neprídeme, ale každopádne by sa na to nemalo zabudnúť.

A či je to otázka filozofická? No neviem, podľa mňa skôr technická, pretože také mohutné holoruby určite značne narušia stabilitu porastu. Hlavne zodpovední by sa mali nad tým zamyslieť.

reaguj[34]
pepa 28.3.2007 St 17:23

[30] Ďuri : Poznal jsem, že je to fotografováno odněkud z prostoru Malé Stožky (pletu se?). Já jsem to chtěl porovnat s fotografiemi stejných míst, avšak pořízenými přímo z Rudnej magistrály. Jedna by se tam našla, ale je to pořízeno v době, kdy už kalamita byla prakticky zlikvidována. A ty holoruby: Budu citovat ze zprávy, která se týkala těžby dřeva na Malé Stožce (resp. v ochranném pásmu NPR):

Dorub sa môže vykonať len vtedy, ak aspoň polovica plochy, na ktorej sa vykoná je už v čase jeho realizácie porastená mladými jedincami následného porastu. Aby sa zachovalo čo najviac mladých stomčekov, ktoré sú nositeľmi genofondu pôvodných lesov, je vhodné dorub vykonať v zime, najlepšie na snehu a vyťahovať stromy lanovkou. A práve takto, na prelome zimy a jari tohoto roku ťažbu lesná prevádzka realizovala.
I z Tvých fotografií je jasné, že tam žádný padesátiprocentní porost (omlazený) nebyl. Byl to holorub se vší parádou. A jak to vypadalo v okolí Rudnej magistrálu, nevím. V době jejich vzniků jsem na Planinu zřejmě ještě nejezdil. A na vliv holorubů při kalamitních stavech se zeptám přátel- odborníků.

reaguj[35]
pepa 28.3.2007 St 17:26

[33] Hubert : Musím se omluvit především Hubertovi, tomu bylo vše vlastně adresováno. Ale vůbec nevadí. Myslím, že je to jednoznačně diskuse kolektivní, a to je určitě také důležité.

reaguj[36]
Hubert mejl 29.3.2007 Čt 16:17

[34] pepa :Áno, je to fotené z Malej Stožky.

S tými dorubmi je obrovský problém, pretože je veľmi subjektívne určiť, či je porastená polovica plochy zmladením, alebo nie. Oni za zmladenie totiž často považujú aj semenáčiky, ktoré ledva vyliezli spod zeme, pretože nie je určené, aké staré musí to zmladenie byť, takže to všetko zostáva na subjektívnom zhodnotení lesníkov – výsledok vidíš sám.

Určite sa popýtaj známych a daj potom vedieť.

[35] pepa :Nemáš sa za čo ospravedlňovať. :-)

reaguj[37]
SV mejl 30.3.2007 Pá 10:18

[6] milan : to je uz u nas fakt mozne napisat hocijaku loz, este k tomu tak neuveritelne hlupu?! :-x

reaguj[38]
milan 30.3.2007 Pá 11:30

dokumentoval som rozhodnutie úradu ( OLÚ Revúca ), ktorým nebol dotknutý Návštevný poriadok NP MP, tak potom neviem, voči komu bol namierený alebo išlo o demonštráciu sily zo zákona o Lesoch SR. milan. :-(

reaguj[39]
SV mejl 30.3.2007 Pá 12:26

[38] milan : mne to pripada skor ako demonstracia hluposti – zakazat pristup do miest, kde bezi tazba, pod zamienkov nerusenia zveri….… :-?

reaguj[40]
marcel mejl 31.3.2007 So 08:26

[39] SV : úsmevné je aj to, že zakazujú vstup do miest, kde je to už zakázané zákonom o ochrane prírody a krajiny, keďže ide o národný park ;-)

reaguj[41]
pepa 31.3.2007 So 18:01

[40] marcel : Přesně tak. To je ta diskuse s Milanem. Kdy jsem se ho ptal na to, zda alespoň jedním z vyjmenovaných míst vede značená cesta.

Přidej komentář!



Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.


Tento deníček pohání Redakční systém pro blog, autorkou tohoto vzhledu je Charlotte (2005). Nové úpravy, chyby a zmatky vnesl Sharkan. :)